Gå til indhold
Vækstkomet sætter data i system

Pressemeddelelse -

Vækstkomet sætter data i system

For Obton og Koncenton har de senere år budt på massiv vækst. Sammen med kravene i GDPR har det fået koncernen til at stramme administrationen af data ved hjælp af WorkPoint HR og dokoniFIND.

Obton er et investeringshus med speciale i solcelleparker og vindmøller, mens Koncenton investerer i boligejendomme. Sammen har de oplevet en massiv vækst gennem de senere år, og væksten kombineret med indførelsen af GDPR fik dem til at se sig om efter et system til dataadministration. Det fandt de hos en eksisterende leverandør.

”Vi har længe brugt Konica Minolta som leverandør inden for print og kopi,” fortæller administrationschefPernille Baltzersen, ”og så viste det sig, at de også kunne levere et samlet system til dataadministration, der kunne hjælpe os med de udfordringer, vi stod overfor.”

Pernille Baltzersen sad tidligere alene med mange af de administrative opgaver, og det kostede tid og kræfter, når der løbende blev ansat nye kolleger. Desuden lå koncernens persondata forskellige steder, hvad der ikke var optimalt i forhold til GDPR.

”I dag er vi 90 medarbejdere, hvor vi for tre år siden kun var 35. Vores persondata har ligget på et sikkert drev dog i forskellige mapper, mens løndata har ligget et andet sted og andre papirer har været opbevaret fysisk i mapper. Vi bad derfor Konica Minolta om et forslag til en løsning, der én gang for alle kunne få system i tingene, og som gerne måtte bygge på SharePoint, som vi brugte i forvejen,” forklarer administrationschefen.

Løsning: WorkPoint HR og dokoniFIND

Business Development Manager Lars Christensen fra Konica Minolta så det som en spændende udfordring at samle data og samtidig gøre dem søgbare og klar til GDPR.

”Med WorkPoint HR kan vi samle al persondata på medarbejderen ét sted i form af et ’medarbejderkort’, som andre i organisationen så kan få adgang til alt efter deres rolle og deres rettigheder i systemet. Det kan være data om arbejdsopgaver, kontrakter og så videre, der nu ligger ét sted. Det gør det også nemt at orientere den medarbejder, der gerne vil vide, hvilke persondata virksomheden opbevarer på ham eller hende,” siger Lars Christensen.

Derudover består løsningen af Insight-modulet i dokoniFIND, der indekserer alle relevante informationer i virksomheder på tværs af alle platforme, så data bliver søgbare – man kan se det som en form for Google internt i virksomheden.

Lars Christensen: ”Insight i dokoniFIND er en fantastisk rapportgenerator, der er god at have i baghånden i disse GDPR-tider. Nu skal man for eksempel informere datatilsynet om en eventuel datalæk, inden der er gået 72 timer, dette gøres nemt ved at trække en rapport fra systemet. Hvis en kunde forespørger på, hvilke data virksomheden opbevarer om vedkommende, er det også nemt at synliggøre, hvad der findes.”

Hvorfor opfinde den dybe tallerken?

”Vi var glade for SharePoint i forvejen, og vi sidder og arbejder med Office-programmer og bruger Outlook som omdrejningspunktet i det daglige arbejde,” siger Pernille Baltzersen. ”WorkPoint HR bygger på Share-Point, og vi bruger desuden systemets Office-plugin, så man kan overføre data direkte til WorkPoint fra Outlook uden at skulle over på en anden platform.”

Hvorend administrationschefen og hendes kolleger befinder sig, kan de tilgå de nødvendige data, hvilket også sparer tid og besvær, og så fremhæver hun endnu et område, der er blevet lagt i faste rammer og derfor vil komme til at koste mindre tid i fremtiden: onboarding.

”Vi har lagt onboarding-processen ind i WorkPoint HR, så vi ikke længere manuelt skal huske på alle de ting, der skal ske, når en ny kollega møder ind – blomster, ny mobil, PC, papirarbejde og velkomstprogram. Alt efter den nye medarbejders job og rolle, bliver der automatisk sendt besked ud til de involverede med deres opgaver, så den nyansatte får en god velkomst og et godt indtryk af sin nye arbejdsplads. Det er ikke uvæsentligt i en tid, hvor vi ikke alene skal tiltrække, men også fastholde de dygtigste folk,” fastslår PernilleBaltzersen.

Om Obton og Koncenton

Obton udbyder grønne investeringer i primært solcelleparker. Obton er Danmarks største udbyder af investeringer i solcelleparker og administrerer sammen med søsterselskabet Koncenton investeringer for over 10 mia. kr. på vegne af mere end 2.000 investorer. Koncenton er specialister i at skabe værdi for investorer gennem formidling, forvaltning og udvikling af boligejendomme. Selskabet investerer i ejendomme med de bedste beliggenheder i Danmarks største byer i vækst. Sammen med Obton har Koncenton også oplevet en markant vækst de senere år.

WorkPoint HR
HR-managementløsningen WorkPoint HR gør det nemt at samle al information om medarbejderne – fra eksamensbeviser og ansættelseskontrakter til arbejdsopgaver og status på MUS – ét sted for maksimal sikkerhed og bedst mulig udnyttelse af tiden.

Emner


Konica Minolta er en global IT-virksomhed, som forandrer og revolutionerer fremtidens måde at arbejde på. Vi bygger bro mellem papir og digitalisering ved at levere innovative kvalitetsløsninger inden for print og IT infrastruktur, og vi udvikler konstant vores forretningsområder. Vi sætter os altid 100% ind i kundens behov og forventninger og leverer altid det, vi har aftalt – plus lidt ekstra. På verdensplan beskæftiger Konica Minolta ca. 43.300 medarbejdere og omsætter for ca. 7,7 milliarder EUR. I Danmark har vi en lokal tilstedeværelse med afdelinger i Ballerup, Aarhus og Aalborg med 220 ansatte og en omsætning på 450 mio. DKK.

Pressekontakt

Lars Wørzner

Lars Wørzner

Pressekontakt Administrerende direktør for Konica Minolta Nordeuropa

Relateret materiale

Giving shape to ideas

Konica Minolta er en global IT-virksomhed, som forandrer og revolutionerer fremtidens måde at arbejde på. Vi bygger bro mellem papir og digitalisering ved at levere innovative kvalitetsløsninger inden for print og IT infrastruktur, og vi udvikler konstant vores forretningsområder. Vi leverer således løsninger inden for:

IT-infrastruktur
Print, scan og kopi
Dokumenthåndtering og workflow
Forretningsprocesser
Produktions- og industriel print
Healthcare

Vi skaber værdi for vores kunder og vores samfund, og via tæt dialog gør vi i fællesskab ideer til virkelighed. Vi er med i hele fasen lige fra analyse, rådgivning og design til optimering, installation, support, overvågning og driftsstøtte. Vi har nogle af Danmark dygtigste specialister med ekspertviden inden for print og IT-infrastruktur. Vi sætter os altid 100% ind i kundens behov og forventninger, og vi leverer det, vi har aftalt – plus lidt ekstra.
Med vores egen store landsdækkende serviceorganisation i ryggen sørger vi for, at vores kunder altid har et tilgængeligt serviceteam i nærheden til at hjælpe med deres udfordringer.
I Danmark er vi 220 ansatte med afdelinger i Ballerup, Aarhus og Aalborg. Samlet omsætter vi for ca. 450 mio. DKK i form af salg, service og support af løsninger inden for print, kopi og IT Services. På verdensplan beskæftiger Konica Minolta ca. 43.300 medarbejdere og omsætter for ca. 7,7 milliarder EUR.

Business Innovation Centres og R&D laboratorier rundt omkring i verden
Kåret af BLI som Bedste Produktlinje
Kvalitetscertificeret efter ISO 9001:2008
Miljøcertificeret efter ISO 14001:2004
Arbejdsmiljøcertificeret efter OHSAS 18001:2004
Microsoft, Gold Partner
NetApp, Gold Partner, SSC Partner og Flexpod Premium Partner
Cisco, Cisco Premier Certified Partner, Unified Computing Technology Specialized
Veeam, Silver Partner, Veeam Cloud & Service Provider (VCSP)
VMware, Enterprise Partner og Service Provider
WorkPoint, Gold Partner
Planet Press, Partner
Nuance, Partner

Konica Minolta
Lautrupvang 2B
2750 Ballerup
Denmark